2019-02-22

le vendredi 22 février 2019

Image result for numbersFSF 1P       
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes. 
  • les chiffres 0 à 100: pre-test. (Test le mardi 26 février)
  • Je me présente:  details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
    • Share your progress so far with a friend and offer suggestions to improve. 
    • Finish recording on "Explain Everything" on your iPad, export as "video" to Google Drive then submit to Dropbox.
    • Due date: Fri. Feb. 22 before 22:00. 
    • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
        • Practice numbers 0 - 100 - use resources in the HUB.  Test Tues Feb 26.
        • LyricsTraining
        • Je me présente - due le 22 février avant 22h00
      FSF 3U/4U    
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.  
      • DELF presentation (diapositif 31 &  Google FOLDER Student information and registration  &  CEFR self-assessment grid
      • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale".  Use the app "Explain Everything" on your iPad. Time: 2:30 - 3 minutes long. Good quality sentences, varied vocabulary, conversational tone. 
        • Share your progress so far with a friend and offer suggestions to improve. 
        • Finish recording on "Explain Everything" on your iPad, export as "video" to Google Drive then submit to Dropbox.
        • Due date: Fri. Feb. 22 before 22:00. 
      • Letter to the editor re: iPads. 
      • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
          • Je me présente - due le 22 février avant 22h00
          • LyricsTraining
        Image result for numbersFSF 1D 
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes. 
        • les chiffres 0 à 100: pre-test. (Test le mardi 26 février)
        • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
          • Share your progress so far with a friend and offer suggestions to improve. 
          • Finish recording on "Explain Everything" on your iPad, export as "video" to Google Drive then submit to Dropbox.
          • Due date: Fri. Feb. 22 before 22:00. 
        • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
            • Practice numbers 0 - 100 - use resources in the HUB.  Test Tues Feb 26.
            • LyricsTraining
            • Je me présente - due le 22 février avant 22h00

          No comments:

          Post a Comment