2019-02-08

le vendredi 8 février 2019

Le site du jour: Kahoot! la météo & Kahoot! Quel temps fait-il?/Comment ça va?/Les saisons & Micro Kwiz: Talking about Weather in French
Image result for weatherFSF 1P    
le but d'apprentissage (learning goal): Nous créons les normes de notre class. 
  • Duolingo - download app or go to the website, register - can use same username as for your school account - and begin. (5 minutes)
  • Soyez respectueux: Individual and group activity to create the norms of our class i.e. Qu'est-ce qu'on dit, voit, entend et fait en classe de montrer le respect? What do we say, see, hear and do in our class to show respect?  
    • 5th group - choose, summarize, re-word - best 3. After checked by teacher, create poster on ledger paper, present to the class. 
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
FSF 3U/4U    
le but d'apprentissage (learning goal): Nous nous présentons. 
  • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". Planning time.
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous nous présentons. 
  • Duolingo - download app or go to the website, register - can use same username as for your school account - and begin. (5 minutes)
  • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
    • Download the chart "Qui suis-je?" into Notability and start completing it with words (in French) that describe you. 
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 

No comments:

Post a Comment