2018-11-13

le mardi 13 novembre 2018

Take our kids to work day (grade 9 students): Wed. Nov. 14
Le site du jour: la photo dans une rue à Montréal
FSF 1P  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de notre famille.
  • Kahoot! Le travail
  • Ma famille HUB module "le vocabulaire et les expressions" submodule "la famille".
    • Conversation. You will be preparing a conversation with a friend with a minimum of 5 questions and answers about your family that you will present to the teacher. You may use notes for the questions, but not for the answers. There are videos and links in the HUB to give examples. Use the Quizlet in the HUB to start writing questions. Quizlet: la famille: Asking & answering questions Evaluation: Thurs. Nov. 15
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Duolingo, LyricsTraining
    • Mes intelligences multiples - paragraphe, collage, checklist, Flipgrid
    • Ma famille - paragraph - due Nov.9 - Dropbox, blogue
FSF 2D 
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nos buts pour le semestre.
  • Mes buts pour le semestre: les petits groups - Parlez de ce que vous allez arrêter, commencer et continuer pour le deuxième partie du semestre, puis, écrivez un article de 5-6 phrases pour votre blogue.
  • Un reportage
    • l'analyse d'un reportage: Choose one of the articles in the Veterans' newspapers then analyse using the same graphic organizer as using to plan own article i.e. Answer in point form: Qui? Quoi? Quand? Où? Pourquoi? et Comment? Make an oral report to the teacher. 
    • votre article: la planification: question - d'une photo ou de votre intérêt? 
      • organisateur graphique - au tableau - Mindomo?
  • les verbes au passé:  Review and practice. 
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

    No comments:

    Post a Comment