- oral exam for all 3 classes: Thurs. June 11 and Fri. June 12 - during class time, in the library. We will discuss details on Monday June 8.
- listening exam for all 3 classes: in class time, room 316- Mon. June 15. Here is a site with suggestions for listening practice. You can also check previous blog postings for "Site of the day". Some give other listening tips.
- reading/writing:
- period 1: Fri. June 19, 9 - 11 am, room 316.
- period 3: Tues. June 23, 9 - 11 am, room 316
- period 4: Mon. June 22, 9 - 11 am, room 316
- Written exam will be in 2 parts - reading articles/stories and answering questions and writing a composition using an outline prepared ahead of time.
- FSF 1D - choice of topics. 100 mots.
- Décris des vacances que tu as faites une fois au passé.
- Décris une journée idéale ou parfaite de l’année 2015, 2020, 2025 ou 2035.
- Invente un nouveau produit et dis comment il va changer la vie.
- Nomme ton livre, film, émission ou sport favori et explique pourquoi c’est important.
- Décris ton héros/héroïne et dis pourquoi tu l’admires.
- Les ordinateurs peuvent être dangereux : oui ou non? Donne les détails.
- FIF 1D - choice of topics, 150 words
- Quelle histoire préférais-tu : « Notre-Dame de Paris » ou « Au revoir les enfants"? Pourquoi ?
- Choisis un thème du livre « Au revoir les enfants » ou « Notre-Dame de Paris ». Discute-le et montre les liaisons au temps moderne.
- Comment sera la vie à l’avenir – en l’année 2020, 2025, 2035...___________ ?
- Nomme ton héros/héroïne, ton livre, ton film, ton émission ou ton sport favori et explique pourquoi c’est important et comment il avait une influence à ta vie.
This was my daily teaching blog where Learning goals, activities done in class, homework and assignments were posted on a daily basis. Since I am no longer teaching in a secondary classroom, the purpose of this blog is to post links to useful websites for language learning and review.
2015-06-04
les examens juin 2015
Exams: see Westdale exam schedule also
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment