2011-05-09

le lundi 9 mai 2011

Journal/blog is due on May 13. Please refer to handout and/or post on this blog for more details.
FIF 1D
  • le but d'apprentissage: Comment utiliser le conditionnel anterieur.
  • lesson: le conditionnel anterieur: handout, examples, draft note and handout
  • Au Revoir les Enfants: reading and summaries scenes 26 - 35.  Finish for tomorrow.  Test - scenes 1 - 10 le 11 mai. Students will be allowed to use text for the test but not notes.
  • Devoirs:  20 - 30 min. reading, chapter summaries and review le conditionnel anterieur.
FIF 3U
  • le but d'apprentissage:  Comment parler d'un texte.
  • oral communication: handout pg. 267 #1-3 in groups - using le subjonctif.
  • Jean de Florette - class discussions - les livres/films de Marcel Pagnol et ch. 1 - the setting and introducing characters.
  • Devoirs: 20 - 30 min. reading and/or le subjonctif.  Test - la formation du subjonctif: le 11 mai.

No comments:

Post a Comment