2011-10-11

le mardi 11 octobre 2011

FSF 1P
  • le but d'apprentissage:  Comment dire à quelqu'un de faire quelque chose.
  • Reviewed l'impératif using text, handout, examples, mini-lesson, then read instructions for a relay race.
  • les devoirs:  Read instructions on handout for relay race.
FSF 1D
  • le but d'apprentissage:  Coment utilser les verbes réfléchis.
  • There will be a quiz le jeudi 13 octobre - les verbes réfléchis.  Format will be similar to review sheet from last Thurs. Oct. 6.  Must know how to form correctly and how to use (meanings).
  • écoute: La rêve horrible de Sunita
  • Time to plan own oral presentations "La journée idéale/horrible de ______"
  • les devoirs: Work on oral presentation - script should be mostly done.  Can present le vendredi 14 octobre ou le lundi 17 octobre.
FIF 2D
  • le but d'apprentissage:  Comment lire une pièce.
  • les verbes de la semaine: au futur et au conditionnel - "re".  See handout.  Practice quiz le jeudi 13 octobre, quiz le vendredi 14 octobre.
  • Cyrano de Bergerac:
    • read to end of Acte I (scène 7), do a short resumé, list 5 - 10 important words, re-read.
    • All of Acte I - make a list of most important characters, say when introduced (scene #) and write some facts about them (i.e. personality, how they fit in...)
  • les devoirs:  les verbes, Cyrano.

No comments:

Post a Comment