le mardi 11 octobre 2011
FSF 1P
- le but d'apprentissage: Comment dire à quelqu'un de faire quelque chose.
- Reviewed l'impératif using text, handout, examples, mini-lesson, then read instructions for a relay race.
- les devoirs: Read instructions on handout for relay race.
FSF 1D
- le but d'apprentissage: Coment utilser les verbes réfléchis.
- There will be a quiz le jeudi 13 octobre - les verbes réfléchis. Format will be similar to review sheet from last Thurs. Oct. 6. Must know how to form correctly and how to use (meanings).
- écoute: La rêve horrible de Sunita
- Time to plan own oral presentations "La journée idéale/horrible de ______"
- les devoirs: Work on oral presentation - script should be mostly done. Can present le vendredi 14 octobre ou le lundi 17 octobre.
FIF 2D
- le but d'apprentissage: Comment lire une pièce.
- les verbes de la semaine: au futur et au conditionnel - "re". See handout. Practice quiz le jeudi 13 octobre, quiz le vendredi 14 octobre.
- Cyrano de Bergerac:
- read to end of Acte I (scène 7), do a short resumé, list 5 - 10 important words, re-read.
- All of Acte I - make a list of most important characters, say when introduced (scene #) and write some facts about them (i.e. personality, how they fit in...)
- les devoirs: les verbes, Cyrano.
No comments:
Post a Comment