2012-03-27

le mardi 27 mars 2012

Progress reports were distributed March 9. Parent-teacher interviews are Thurs. March 29 from 4:30 - 6:30 pm. Make appointments with the teacher using the paper provided to the students.

FIF 3U
  • le but d'apprentissage:  Comment parler des possibilités.
  • Watched le tatouage: un documentaire and answered questions on handout.  Small group discussion: les opinions du tatouage. 
  • lesson, discussion, examples, note, then created sentences and "speed-dating" activity (ask questions and take notes) - le conditionnel & le conditionnel antérieur.
  • les devoirs: Review le conditionnel & le conditionnel antérieur - re-do note.  Can also watch tatouage video again.
FSF 1D
  • le but d'apprentissage: Comment parler du passé.
  • Watched Ma France Kids and Pets video B
  • Handed in good copy of "Mon relâche de mars".
  • lesson, examples, textbook pgs. 34-35, 218, speaking, discussion, practice - le passé composé + avoir + les verbes irréguliers
  • écoute: cahier handout pg. 30 + CD#2, track#3
  • les devoirs:  Practise and learn le passé composé + avoir + les verbes irréguliers.

FSF 2D
  • le but d'apprentissage: Comment parler du passé.
  • Conversation activity: "Qu'est-ce que tu as fait hier?"
  • lesson, discussion, examples, handout note: le passé composé + être
  • Read ch. 3 "La machine à rajeunir" pgs. 22 - end of chapter and did vrai/faux questions orally.
  • les devoirs: re-read ch.3.  Review passé composé + être.

No comments:

Post a Comment