2013-09-30

le lundi 30 septembre 2013

FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les choses.
  • Watched le météo du Québec & la météo - la France
  • les adjectifs - la position:  lesson, examples, note, handout package to practice (answer keys posted on back bulletin board and in blog entry "FIF 1D & FSF 3U les adjectifs - les réponses), practice pkg due le 3 oct (complete, checked, corrected), re-do note in own words, test le vendredi 4 octobre.  Today, some time to work in class.
  • Used "les épingles à linge" (clothes-pins) to encourage use of exclusively French in class.
  • les devoirs: les adjectifs - review, handout package, re-do note (spend 20 - 30 min)
FSF 3U
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les choses.
  • les adjectifs - la position:  lesson, examples, note, handout package to practice (answer keys posted on back bulletin board and in blog entry "FIF 1D & FSF 3U les adjectifs - les réponses), practice pkg due le 3 oct (complete, checked, corrected), re-do note in own words, test le vendredi 4 octobre.  .
  • Le Bossu de Notre-Dame
    • read ch. 7 together & discussed (will do questions tomorrow)
    • do summary (in French!).  Include:
      • les personnages principaux
      • la scene (quand & où)
      • l'action (à peu près 5 phrases)
      • vocabulaire importante - entre 5 à 10 mots (see question C for ideas)
  • Finished watching DVD French Immersion - making of, and some videos of Robert Charlebois on YouTube Robert Charlebois Je t'aime comme un fou - live Je reviendrai à Montréal & Les ailes d'un ange
  • les devoirs:  20 - 30 minutes, so don't have to finish everything tonight
    • Le Bossu de Notre-Dame, ch.7 re-read, resume.
    • and/or les adjectifs - review, re-do note, handout package

No comments:

Post a Comment