2014-04-24

le jeudi 24 avril 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé.
  • Speaking activity - Headbanz
  • les verbes réfléchis - review and reference note for extra ideas for journal/agenda for Mon Monstre.  Make sure to check your sentences with the teacher if you use any of them for your project.  They are a bit tricky in passé composé.
  • le passé composé - review - discussion, group and individual work, examples on board.  Remember you are using le passé composé in your monster project, so you can learn and study as you are working on the project.
    • test sommative - le 2 mai
  • Mon Monstre - la tâche finale:  Follow assignment handouts & due dates (see photo below).  There is work time in class, but some work will need to be finished at home.
    • un paquet de fiches de références - lots of resources, vocabulary, expressions - to use for planning
  • les devoirs:
    • les adjectifs - les fiches pour demain
    • Mon Monstre - create your monster
      • le monstre - le 25 avril
      • les idées, le plan - le 25 avril
      • le brouillon - le 29 avril
      • la bonne copie - le 2 mai (Nous avons la salle des ordinateurs le 1er mai)
      • la partie orale - le 7 mai




    • le passé composé - test - le 2 mai
    • Journal/blog:  Should have at least 8 entries done by now.  Follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  La Pâque (Passover), Les Pâques (Easter) - use le passé composé to tell what you did over la longue fin de semaine.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous révisons et comprendre Notre-Dame de Paris.  Nous parlons des événements au passé.
  • l'article du journal (newspaper article) - Notre-Dame de Paris 
    • la tâche finale pour NDP - les fiches, du temps à travailler en class.  Le gabarit (triangle to plan events) will be due at the end of class tomorrow.  There will be work time in class tomorrow.  Follow assignment package carefully to make your work easier and better. Use le passé composé & l'imparfait in your article.
  • Notre-Dame de Paris - Group work - discussed une ligne de temps (timeline) for each chapter of book.  Produced poster and presented it.  Students will choose one major event from the book as the subject of their newspaper article for la tâche finale. 
  • les devoirs: 
    • Notre-Dame de Paris - l'article du journal 
      • le gabarit - le 25 avril (at end of class)
      • le brouillon - le mardi 29 avril
      • la bonne copie - le vendredi 2 mai (in computer lab le 1er mai) 
    • l'imparfait vs. le passé composé - review - test sommative le 2 mai
    • Journal/blog: Should have at least 8 entries done by now.  Follow assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.   Topic suggestions this week:  La Pâque (Passover), Les Pâques (Easter) - use le passé composé & l'imparfait to tell what you did over la longue fin de semaine.

No comments:

Post a Comment