2014-04-15

le mardi 15 avril 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé.
  • le passé composé + être
    • handout from yesterday - checked and corrected, discussed
    • Speaking/listening - modelled by Mlle Kaestner, then spoke about their weekend using past tense i.e. things they did, didn't do
    • created own study tool to remember les verbes avec être - la maison, un château, DRMRS, etc.
    • quiz le jeudi 17 avril
  • les devoirs:
    • review le passé composé + être
    • review les verbes au présent: optional re-test next Tues April 22
    • Journal/blog:  Should have at least 7 entries done by now.  Follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: le printemps (spring),  La Pâque (Passover), Les Pâques (Easter), critique of film The Bourne Identity
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous lisons et comprendre Notre-Dame de Paris.  Nous parlons des événements au passé.
  • Notre-Dame de Paris - ch. 8. Checked and corrected questions # 1&2 (comprehension of text) and #3 - 5 (grammar points - les possibilités).
  • l'imparfait: lesson, PowerPoint, SmartBoard, examples, note, discussion, practice, speaking activity (parler de son enfance), handout (finish for homework if not completed in class)
  • les devoirs: 
    • re-read Notre-Dame de Paris ch.8 and complete questions
    • Journal/blog: Should have at least 7 entries done by now.  Follow assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  le printemps (spring), La Pâque (Passover), Les Pâques (Easter)

No comments:

Post a Comment