le mercredi 18 avril 2012
FIF 3U
- le but d'apprentissage: Comment mieux lire.
- Finished taking up re-test le passé composé, l'imparfait & le plus-que-parfait.
- La route de Chlifa: Reading and discussion questions in Literature circles.
- les devoirs: 20 - 30 min of French - reading, review...
FSF 1D
- le but d'apprentissage: Comment parler des monstres.
- le passé composé: écoute: avoir ou être
- cards - worked with partner to decide if sentences correct or not.
- some time in class to work on handout package
- les monstres: continued discussion and vocabulary building in groups on chart paper. We will present group definition of "Qu'est-ce que c'est qu'un monstre?" on Friday.
- les devoirs: le passé composé - handout package should be completed for Friday. Summative Test is Tues. Apr. 24.
FSF 2D
- le but d'apprentissage: Comment parler du passé.
- lesson & activity (posters) & handout: le passé composé vs. l'imparfait - l'action interrompue. Quiz: le vendredi 20 avril. Note: photos of our classification activity with cards for passé composé vs l'imparfait - les évenements specifiques vs les évenements habituels have now been added to the blog posting le jeudi12 avril 2012.
- Checked La Machine à rajeunir: ch. 5. Started reading ch. 6
- les devoirs: Finish passé composé & imparfait handout to prepare for quiz Fri.
- La machine à rajeunir - re-read section of ch. 6 that you read in class.
- Upcoming: end of next week - summative test: le passé composé vs. l'imparfait
No comments:
Post a Comment