2014-03-21

le vendredi 21 mars 2014

Preliminary reports were distributed March 6.  Students have an appointment handout for parents to communicate with teachers to arrange interviews March 27, 5 - 7 pm.
FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire et écrire.
  • Watched I love you Mom in 25 different languages
  • Corrected Compréhension écrite: DELF A1, pgs. 27 - 30.
  • les verbes au présent
  • DVD: the Bourne Identity
    • Pas de devoirs pour la fin de semaine unless there is work not completed this week. 
      • study les verbes au présent - chart was due Thurs Mar 6, packages due March 19 & 21.  Test Friday March 28.
      • Journal/blog: follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: la relâche de mars, l'avion qui a disparu.
    FIF 1D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire et écrire.
    • Watched I love you Mom in 25 different languages
    • diagnostic quiz: le passé composé & avoir
    • Notre-Dame de Paris
      • chapter 3 -  took up questions together.
      • DVD: the musical
    • Pas de devoirs pour la fin de semaine unless there is work not completed this week. 
        • le passé composé - review, practise
        • Notre-Dame de Paris:  ch. 3 
        • Journal/blog: assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  la relâche de mars, l'avion qui a disparu.

      No comments:

      Post a Comment