2017-11-29

le mercredi 29 novembre 2017

Le site du jour: Les Pays de la Francophonie
FSF 1P 
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des prépositions et articles
  • Les Prépositions et Articles Review:
    • French Prepositions of Place - French Today : Use for a note about prepositions of countries, cities, and regions. On the HUB module “Les Directions” submodule “Les Prépositions” under “French Prepositions of Place – French Today”
    • FluentU - Les Prépositions : Use for a note about prepositions and irregular cases. On the HUB module “Les Directions” submodule “Les Prépositions” under “FluentU - Prepositions”
  • Practiquez!
    • Prepositions of Countries, Cities, and Places - Quizlet – Practice the Prépositions de Lieu
    • Prépositions de Lieu Worksheet - on the HUB module “Les Directions” submodule “Les Prépostions” under “Prépositions de Lieu Worksheet”
    • Prepositions Connect 4:
      • Game boards are on the HUB module “Les Directions” submodule “Les Prépositions” under “Connect 4 Game Board”
      • With a partner, using the game sheets, play the game Connect 4. The goal is to get 4 squares in a row twice on the same board. Partners take turns making sentences using a place on the left and a subject pronoun on the top using aller and être. If you form the sentence correctly, you get a square, if not, then it is your partner’s turn. (i.e. Je vais en France.)
  • Rappel:
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
  • Listen to French music.
  • French on-line games

    FSF 2D   
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous écrivons des stratégies de succès. Nous lisons des biographies des canadiens.
    • On parle: Circle and skoosh ball - using le futur simple (review lesson and note on board) "Quelles sont vos stratégies de succès?"
    • On parle, on écrit: setting goals for the second half of the semester to increase success in French using the following format:
        • Qu'est-ce qu'on s'arrête de faire?
        • Qu'est-ce qu'on commence à faire?
        • Qu'est-ce qu'on continue à faire?  
      • Use your point form notes from last week in Notability or in HWDSB Commons. Write 2 points for each question. Use le futur simple to say what you will do.  Make this into a short blog post (5 sentences or so). Don't forget to add a title, an introduction and a conclusion/ending.
    • On lit: Une Biographie d'un canadien using L'encyclopedie canadienne Details are in the HUB module "Reading: La lecture". Check in for progress. Submit to Dropbox when done. 
    • le passé - time to correct tests together for bonus marks. 
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Listen to French music.
      • next blog article: Mes buts et mes projets pour ce semestre. Publish good copy by Nov 30. 
      • Une biographie d'un Canadien - due to Dropbox Nov 30. 

    No comments:

    Post a Comment