le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé.
- Watched: Têtes à claques - le poisson d'avril and discussed.
- écoute - DELF B1 activité 4
- le passé (le passé composé, l'imparfait, le plus-que-parfait)
- re-do note - put all together - formation and uses - in traditional format or as a mind-map. Due Thurs. Apr. 4 before test.
- les fiches - show teacher when all done and corrected
- test - le jeudi 4 avril
- Mon histoire de l'enfance - was due Wed. March 27 - must now be handed in with late explanation note (see separate blog post or handout for details)
- L'histoire de l'enfance - started work in groups or individually. Will be doing oral presentations - goals: Tell a story about events in the past, have fun producing and listening to stories. Format - live, video, poem, song... be creative. Minimum 5 lines per person in group (will probably need more). Divide work to use strengths of each person in group for best results. Target presentation date: le mercredi 10 avril.
- les devoirs : 20 - 30 min - review/study le passé, work on oral presentation.
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au passé.
- Watched Têtes à claques - le poisson d'avril and discussed.
- le passé composé + avoir
- speaking in groups: Qu'est-ce que tu as fait/ n'as pas fait pendant la longue fin de semaine?"
- Review lesson - SmartBoard
- time to review/study for test le jeudi 4 avril - finish & correct handout package - show teacher when done, games, SmartBoard
- les devoirs: Study le passé composé + avoir
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements.
- Watched Têtes à claques - le poisson d'avril and discussed.
- les verbes au présent - pre-test, finished and corrected handout package & showed teacher when complete. See separate blog post "FIF 1D les verbes au présent - note et pré-test le 2 avril 2013" for very rough note and answers for pre-test.
- test - le jeudi 4 avril
- les devoirs: Etudiez les verbes au présent.
No comments:
Post a Comment