2013-03-21

le jeudi 21 mars 2013

FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé.
  • Watched Jacques Prévert: le cancre & Jacques Prévert: la page d'écriture, then made sentences using le plus-que-parfait, discussed in small groups and took notes for ideas for own presentations later.
  • test for le passé - l'imparfait, le passé composé, le plus-que-parfait - will be after Easter break.  There will be more practice sheets next week.
  • Mon histoire de l'enfance: time to work on le brouillon.  Due tomorrow for peer editing.  There will be time on Monday for editing also.  La bonne copie dû le mercredi 27 mars.
  • les devoirs : Mon histoire- le brouillon - due tomorrow.
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au passé.
  • quiz - le passé composé + avoir + les verbes réguliers
  • Watched Fable: la cigale et la fourmi then recounted story & talked about opinions with partners.
  • reviewed les verbes réfléchis for quiz tomorrow.  Go over notes and handout package from before the break.
  • les devoirs: les verbes réfléchis
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment 
  • Watched Fable: la cigale et la fourmi then recounted story & talked about opinions with partners.
  • Notre Dame de Paris - chapter 7 - took up answers, did short dialogue from handout (message on answering machine for doctor), discussion.
  • les devoirs: re-read Notre Dame de Paris ch 7 and review les verbes au présent.  Finish pink table/reference sheet if not already done.

No comments:

Post a Comment