2013-03-28

le jeudi 28 mars 2013

Don't forget about your journal/blog.  You should have at least 5 entries done by now.  Due May 17.  See separate blog post for details.  Get caught up if you are behind.
FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment écrire des événements au passé.
  • écoute DELF B1 pg.13
  • Mon histoire de l'enfance:  Was due yesterday. Follow all instructions and hand in all parts. Can hand in Tuesday with "late explanation note". 
  • le passé (l'imparfait, le passé composé, le plus-que-parfait): Handout package given Monday to practice for test next week. Answer keys posted at the back of the room and in separate blog entry "FIF 2D le passé - les réponses". To be finished, checked and corrected for today or Tues Apr 2. Test le jeudi 4 avril.
  • DVD:  Marie Antoinette
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine - unless not finished Mon Histoire or verb package.
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au passé.
  • listening activity: DELF A1 pg 14.
  • le passé composé et les verbes irréguliers: note (handout), handout package to finish for today or Tues Apr 2. Check answers from answer keys posted in the classroom and in a separate blog entry "FSF 1D: le passé composé + avoir - les réponses". Test next week: le jeudi 4 avril.
  • DVD: le Bossu de Notre Dame.
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine - unless not finished verb package.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire.
  • Notre Dame de Paris - chapter 9 - corrected questions and discussed.
  • les verbes au présent: Checked and corrected handout package & chart (pink page) using answer keys posted on board in classroom and on separate blog post "FIF 1D: les verbes au présent - les réponses". Should be finished for today. Test le jeudi 4 avril.
    • review lesson - les verbes réfléchis 
  •  Pas de devoirs pour la fin de semaine - unless not finished verb package.

No comments:

Post a Comment