2013-03-04

le lundi 4 mars 2013

FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des descriptions au passé.
  • oral presentations: with partner using handout to plan. 
  • Returned "test diagnostique", discussed strengths and general improvements, including mini-lesson on the use of "tu" and "vous".
  • quiz:  l'imparfait, la formation   - corrected quiz from last Fri.
    • also corrected handout from last Thurs - les actions habituelles (p.c. vs. imparf.)
  • Roch Carrier: Handed in summary sheet for story assigned last Monday (if not already in).  Last day to hand in is tomorrow.
    • chose next story.  We will work on this in class tomorrow.
  • les devoirs : l'imparfait et le passé composé - review
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les gens et les choses.
  • speaking activity: Parlez de la fin de semaine with partner and handout questions.
  • les verbes réfléchis: definitions, les actions, made posters, game: les pas géants
  • les devoirs:  verb practice handout package - do second page.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire.
  • speaking: 4 corners - 2 topics: un casino au centre-ville de Hamilton, la grève des professeurs
  • Notre Dame de Paris - chapter 5. Read independently in class and discussed together, then question handout.
  • les devoirs:  Finish chapter 5 handout.

No comments:

Post a Comment