Parent-teacher interviews: Wed. Oct. 30, 5 pm - 7:00 by appointment
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment éviter la répétition et comment écrire de bonnes questions et un plan.FIF 1D
- les pronoms d'objet direct et indirect - révision de lui & leur - discussion, game
- leçon: y, en - discussion, note (check with M. Moore or a classmate if absent to complete note), examples, practice sheet
- Notre-Dame de Paris :
- leçon: I.C.E. (Introduire, Citer, Expliquer) & forming good questions - not just "oui ou non"
- work time for interview tâche finale (handout distributed last Wed, outline is due this Wed.).
- les devoirs: 20 - 30 min
- fiche - les pronoms d'objet
- Notre-Dame - le plan dû le mercredi 30 oct
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux parler en français.
- Trip to Hamilton Francophone Film Festival on Wed. Nov. 13 in the afternoon to see "Monsieur Lazhar. Permission forms distributed. Bring form and $5 asap to reserve your spot.
- speaking activity: Cette fin de semaine, j'ai/ je suis ..... (le passé). Small groups, then circle with beanbag & questions.
- Worked on our video: La meilleure classe de français de l'Ontario
- Le Bossu de Notre-Dame:
- discussed themes & possible questions/subjects for written project (parameters: 2 pgs. double-spaced, show understanding of book & connection to self or our society)
- will also be doing an oral assessment - discussed a few ideas
- re-reading book & questions A - D - oral
- do summary (in French!). Include:
- les personnages principaux
- la scène (quand & où)
- l'action (à peu près 5 phrases)
- vocabulaire importante - entre 5 à 10 mots (see question C for ideas)
- les devoirs: 20 - 30 minutes
- Le Bossu de Notre-Dame - re-reading, resume - try to complete & hand in for Mon. Nov. 4, think about themes & possible questions for written assessment
No comments:
Post a Comment