FIF 3U
- le but d'apprentissage: Comment exprimer les opinions, les sentiments et les doutes.
- La Route de Chlifa: Played "tennis" to review content (optional).
- Content quizzes continue this week.
- le mardi 8 mai: pgs. 77-100
- le mercredi 9 mai: pgs. 101-117
- le jeudi 10 mai: pgs. 119-151
- le vendredi 11 mai: pgs.153-173
- le subjonctif - check work from May 2&3, reviewed briefly in groups what we know so far.
- lesson: le doute (leçon 14 Partie D)- handout and discussion, oral practice - cards and handout activités 9 & 10, written practice - handout from last week and new handout - just do Partie D for now.
- les devoirs: 20 - 30 min. La Route de Chlifa, le subjonctif.
- le but d'apprentissage: Comment introduire quelqu'un.
- Practiced introducing own monster to group. Will be introducing to teacher starting tomorrow.
- Returned idea/planning sheets. Began to write brouillon "Mon monstre". Remember to write double-spaced and use the editing sheet with the success criteria that we discussed together.
- les devoirs: Work on brouillon "Mon Monstre". Dû le mercredi 9 mai for peer editing. Bonne copie dû le vendredi 11 mai.
- le but d'apprentissage: Comment dramatiser une histoire.
- lesson: le pronom sujet, le pronom d'objet indirect - lui & leur - discussion, explanation, note, practice activity
- filming: La Machine à rajeunir
- les devoirs: Rehearse your lines for "la machine à rajeneunir".
- le pronom d'objet indirect - review and handout
No comments:
Post a Comment