2015-02-23

le lundi 23 février 2015

Site of the day: Avoiding run-on sentences using pronouns
Check this out: les Chutes Niagara  
FSF 1D  

le but d'apprentissage (learning goal): Nous pratiquons comment décrire les gens.
  • chanson: Tu es comme ça - Marilou et Garou
  • blog/journal - suggested topic this week -l'hiver, Comment j'ai changé depuis septembre.
  • les descriptions - les adjectifs
    • lesson, note (see photo), examples and discussion 
    • handouts - cahier pgs. 8, 9 and chart on pg. 3 - examples, practice, speaking, writing
    • les devoirs - 20 minutes or so 
      • Finish handout pages 8, 9 and 3 if not already done in class.  Review les adjectifs.
      • blog/journal entry for this week. Should have already completed 2 entries.
      • Duolingo or suggestions in this post: Home Study extras
      • Organize your binder with 4 dividers. See course outline for labels for sections.  May wish to add another section "les chansons".  Use cell phone agenda or buy a paper agenda to help you stay organized for your classes. We will be checking your binders this week.
    FIF 1D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux comprendre ce qu'on lit.
    • chanson: Tu es comme ça - Marilou et Garou
    • blog/journal - suggested topic this week -l'hiver, Comment j'ai changé depuis septembre.
    • les verbes au présent - réguliers, réfléchis, irréguliers 
      • rechauffement - le concours des verbes
      • checked le paquet et le tableau handouts - given last week - Due le vendredi 20 février.  If not done, must be completed for today le lundi 23 février. Answer keys - les verbes au présent posted in the classroom and on this blog. Done means written, checked and corrected.
      • Students are encouraged to review some verbs every day and to access quizzes and games on the internet to help with learning these verbs.
      • test - le jeudi 26 février - Note change due to a special guest speaker le mercredi 25 février.
    • Notre Dame de Paris
      • chapitre 1 - les questions es. 1, 2 & 3 with group - oral discussion then answer on paper.
      • écoute - ex. 4 - for assessment
    • les devoirs - 20 minutes or so 
      • Review les verbes au présent - le tableau, le paquet de fiches (dû le vendredi 20 février, test le jeudi 26 février)
      • finish Notre-Dame de Paris ch.1 ex 1, 2 & 3 if not done in class
      • blog/journal entry for this week. Should have already completed 2 entries.
      • Duolingo or suggestions in this post: Home Study extras
      • Organize your binder with 4 dividers. See course outline for labels for sections.  May wish to add another section "les chansons".  Use cell phone agenda or buy a paper agenda to help you stay organized for your classes. We will be checking your binders this week.

    No comments:

    Post a Comment