2015-02-17

le mardi 17 février 2015

Site of the day:  Weird strange French words
FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les gens et les choses.
  • Bienvenue Mme Cole, notre stagière de l'Université Brock qui va travailler avec nous pour 4 semaines.
  • Watched and listened to Stromae: Alors on danse - handout
  • les adjectifs - review, lesson, discussion and notes, group work, activity, speaking, writing, examples, vocabulary - handout as reference sheet
    • une carte de nom - avec 5 adjectifs qui te décrivent
  • une carte de sortie - small handout - finish for homework
  • les devoirs 
    • review les adjectifs - lesson from class today
    • finish la carte de nom et la carte de sortie if not finished in class
    • Duolingo or suggestions in this post: Home Study extras
    • Must complete oral assessment recording "Mon introduction" and email the link to Ms.K-J if not completed in class. 
    • Organize your binder with 4 dividers. See course outline for labels for sections.  May wish to add another section "les chansons".  Use cell phone agenda or buy a paper agenda to help you stay organized for your classes.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au présent.
  • Watched and listened to Stromae: Alors on danse - handout  (Merci Mme Cole de faire ça pour notre classe aussi.)
  • les verbes au présent - réguliers, réfléchis, irréguliers 
    • un rechauffement avec le SmartBoard
    • work time today - handouts - le paquet et le tableau - given last week - Due le vendredi 20 février.  Answer keys - les verbes au présent  posted in the classroom and on this blog.  Students will check own work or the work of a classmate after finishing each page - just checking, not correcting.  Students will correct their own work and note which verbs they will need to practice more before the test.
    • Students are encouraged to review some verbs every day and to access quizzes and games on the internet to help with learning these verbs.
    • test - le mercredi 25 février
  • les devoirs: Spend 20 minutes or so on French.
    • Review les verbes au présent - le tableau, le paquet de fiches (dû le vendredi 20 février, test le mardi 24 février)
    • Duolingo or suggestions in this post: Home Study extras
    • Must complete oral assessment recording "Mon introduction" and email the link to Ms.K-J if not completed in class. 
    • Organize your binder with 4 dividers. See course outline for labels for sections.  May wish to add another section "les chansons".  Use cell phone agenda or buy a paper agenda to help you stay organized for your classes.

No comments:

Post a Comment