Site of the day: Weird strange French words
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les gens et les choses.
- Bienvenue Mme Cole, notre stagière de l'Université Brock qui va travailler avec nous pour 4 semaines.
- Watched and listened to Stromae: Alors on danse - handout
- les adjectifs - review, lesson, discussion and notes, group work, activity, speaking, writing, examples, vocabulary - handout as reference sheet
- une carte de nom - avec 5 adjectifs qui te décrivent
- une carte de sortie - small handout - finish for homework
- les devoirs
- review les adjectifs - lesson from class today
- finish la carte de nom et la carte de sortie if not finished in class
- Duolingo or suggestions in this post: Home Study extras
- Must complete oral assessment recording "Mon introduction" and email the link to Ms.K-J if not completed in class.
- Organize your binder with 4 dividers. See course outline for labels for sections. May wish to add another section "les chansons". Use cell phone agenda or buy a paper agenda to help you stay organized for your classes.
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au présent.
- Watched and listened to Stromae: Alors on danse - handout (Merci Mme Cole de faire ça pour notre classe aussi.)
- les verbes au présent - réguliers, réfléchis, irréguliers
- un rechauffement avec le SmartBoard
- work time today - handouts - le paquet et le tableau - given last week - Due le vendredi 20 février. Answer keys - les verbes au présent posted in the classroom and on this blog. Students will check own work or the work of a classmate after finishing each page - just checking, not correcting. Students will correct their own work and note which verbs they will need to practice more before the test.
- Students are encouraged to review some verbs every day and to access quizzes and games on the internet to help with learning these verbs.
- test - le mercredi 25 février
- les devoirs: Spend 20 minutes or so on French.
- Review les verbes au présent - le tableau, le paquet de fiches (dû le vendredi 20 février, test le mardi 24 février)
- Duolingo or suggestions in this post: Home Study extras
- Must complete oral assessment recording "Mon introduction" and email the link to Ms.K-J if not completed in class.
- Organize your binder with 4 dividers. See course outline for labels for sections. May wish to add another section "les chansons". Use cell phone agenda or buy a paper agenda to help you stay organized for your classes.
No comments:
Post a Comment