le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment éviter la répétition.
- les pronoms d'objets directs et indirects - activité - les phrases mélangées.
- quiz tomorrow - prepare study sheet (like a cheat sheet) for homework - I will be checking it before the quiz.
- les cercles de litérature: continued reading with group, submitted summary notes made so far - complete notes will be submitted later. Include:
- nom
- le titre du livre
- la date
- les membres du groupe présent ce jour
- la rôle
- les pages/ les chapitres
- les notes/ le sommaire
- les devoirs:
- les pronoms d'objets directs & indirects - quiz tomorrow - prepare study sheet. Or, can review les verbes, les numéros, or find something French as listening practice or speaking or pronunciation practice - Do 15 - 20 minutes worth of French practice.
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment éviter la répétition et mieux lire.
- Notre-Dame de Paris - finished group discussion and posters from yesterday, then each person made a brouillon for own Venn Diagram (or can be in chart form - only 6 - 8 point per category - 18 - 24 points in total). Will also include 3 - 5 sentences to explain which version (l'adaptation du livre qu'on a lu en classe et le film de Disney) qu'on préfère et pourquoi. See classroom for posters or photos below for more ideas if needed. Bonne copie dû le vendredi 30 mai
- les pronoms d'objets directs et indirects - review lesson, then, handout from Thurs May 22 - checked and corrected. See photo here for answers. Turned it into a speaking activity. Then, tried "les phrases mélangées" - game.
- quiz le mercredi 28 mai - just substitution, not answering questions. Make a study note.
- les devoirs:
- Au revoir les enfants ch 1 - 11, questions and summaries
- les pronoms d'objets directs & indirects - quiz demain. Or, can review les verbes, les numéros, or find something French as listening practice or speaking or pronunciation practice - Do 15 - 20 minutes worth of French practice.
- Notre-Dame de Paris - la comparaison et les prérérences - bonne copie dû le vendredi 30 mai
No comments:
Post a Comment