le lundi 28 novembre 2011
FSF 1P
- le but d'apprentissage: Comment commander au restaurant.
- Reviewed foods - j'aime, je n'aime pas, je n'ai pas essayé - in groups, on posters and completed own lists with at least 10 foods in each column. Optional: les aliments que je veux essayer. Note was submitted for assessment.
- Watched BBC French video Ma France - au restaurant B
- Started working on restaurant dialogues using text pgs. 14 - 16 and reference sheets.
- les devoirs: finish making note of foods like, don't like & haven't tried.
FSF 1D
- le but d'apprentissage: Comment parler des évenements au passé.
- rechauffement: video and activities BBC French - Ma France - Languages A
- lesson & note (handout): le passé composé + être & oral practice
- Mon Monstre: short note - 1st part of assignment (in project section of binder). Must include a visual (model, drawing etc), a name in French, description (min. 4 adjectives & 2 of those must be personality) and habitat.
- les devoirs: Review le passé composé + être.
FIF 2D
- le but d'apprentissage: Comment présenter une scène d'une pièce.
- les verbes de la semaine - le subjonctif "ir". Quiz le 2 déc.
- les pronoms objets - les cartes. Test le jeudi 1er décembre.
- Cyrano: répétition de la scène avec le groupe. Les présentations sont demain.
- L'homme sur le fil - gave back notes (marked). Started work on resumé 200 - 300 mots. Brouillon dù le vendredi 2 déc.
- les devoirs: Cyrano, les verbes, les pronoms objets, l'Homme sur le fil resumé.
No comments:
Post a Comment