2011-11-07

le lundi 7 novembre 2011

FSF 1P
  • le but d'apprentissage:  Comment planifier une journée à Montréal.
  • Continued oral assessment - asking for and giving directions.
  • Worked with group to finish planning day in MontréalPresentation - practised with another group, then to class.
  • les devoirs: Puzzles - travel vocabulary.
FSF 1D
  • le but d'apprentissage: Comment mieux lire.
  • 20 min. of class time to practise verbs - pre-test handouts, checking/correcting other handouts & tableau, les exercises d'écoute.
  • Reading: With class then small groups: Anthologie Sans Frontières pgs. 6 - 8 "Un Quiz: tes devoirs?".  Wrote short analysis of results and next steps to hand in.
  • les devoirs: Study for Wed. Nov. 9 test: les verbes au présent - réguliers et irréguliers - forms and meanings.
FIF 2D
  • le but d'apprentissage: Comment utiliser les pronoms.
  • les verbes de la semaine - handout - "re" l' infinitif et les participes.
  • lesson and note (handout + own notes): une révision des pronoms objets.
  • Cyrano: practised reading scenes 5 - 8.
  • les devoirs: les verbes de la semaine - practice quiz le 10 nov, quiz le 11 nov.
    • Review pg. 1 of pronoun handout.

No comments:

Post a Comment