Take your kids to work day: Wed Nov 2 for grade nine students.
FSF 1P
- le but d'apprentissage: Comment donner et suivre les directions.
- Handout cahier pg. 16 - Combien coûte? - reading, speaking, listening.
- Started planning "Une journée à Montréal" with group - attractions and costs.
- les devoirs: Practise directions for oral assessment Thurs. Nov. 3.
- Finish Hallowe'en puzzles.
- le but d'apprentissage: Comment dire une histoire.
- Finished creating posters, stories & presentations of "Le château hanté" and voted on: la meilleure histoire: Darren, Kevin & Karen, la meilleure présentation: Heather, Maddie & Lauren, le meilleur poster: Noy, Robin & David.
- class time for "Le festival des verbes". Handed in 5 sentences for "écoute" activity if not already done.
- les devoirs: les verbes au présent - test le 9 novembre. Le tableau et les fiches - finish and check by Fri. Nov. 4.
- le but d'apprentissage: Comment dire une histoire.
- Finished presentations of "Le château hanté" and voted on: la meilleure histoire: La Grande Bataille, la meilleure présentation: le Château de la princesse, le meilleur poster: les Sirènes.
- Les verbes de la semaine: infinitif, les participes: "ir".
- Cyrano: Presented Acte II scene 1. Re-read introduction and scene 1 in small groups or by self, wrote short resumé and at least 5 good vocabulary words for intro and scene 1.
- les devoirs: les verbes de la semaine - handout, prepare for practice quiz le 3 nov, quiz le 4 nov.
- Finish Cyrano Acte II intro and scene 1 - re-read, resumé & vocab.
No comments:
Post a Comment