2014-02-20

le jeudi 20 fevrier 2014

Félicitations aux équipes canadiens du curling et du hockey.  Les médailles en OR!
Course selection option sheets are due Feb. 28, 2014.
FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les personnes et les choses.
  • les adjectifs: lesson: le genre des noms - discussion, examples, note - see photos below for note summary.  Students will make their own note.
  • project: Qui suis-je?   Due yesterday.
      • les devoirs:
        • Qui suis-je if not already done.  La bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
        • les adjectifs: note & practice activities due le 21 fév. 
        • Journal/blog: follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.
        • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.


      FIF 1D
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écrire.
      • Journal/blog: introduced assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.
      • les verbes au présent: 
        • lesson: les changements d'orthographe - handout note given Tues Feb 18.
        • verb chart - fill in & handout package.  Answer keys  posted at back of room & les verbes au présent: les clefs de réponses.  Due Tues Feb 25 - checked and corrected from answer keys.  
        • Test Wed Feb 26.
      • assignment "Moi-même": diagnostic/formative written composition.  See handout for details.  
        • les devoirs:
          • Moi-même -la bonne copie (and all parts) - dû le 19 février.
          • les verbes au présent: chart & practice handouts due le 25 fév.  Test le 26 fév.
          • journal/blog
          • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.

        No comments:

        Post a Comment