Course selection option sheets are due Feb. 28, 2014.
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les personnes et les choses.
FIF 1D
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les personnes et les choses.
- les adjectifs: took up handout from Friday: le genre des noms & Lisons: test de lecture (les adjectifs)
- period 3 only: Watched Quelques adjectifs français & les adjectifs français
- Note (chart) and practice papers to be completed (checked & corrected from les adjectifs: les clefs de réponses) for Tues. Feb 25.
- Test Thurs. Feb 27.
- Played Headbanz. Excellent questioning and conversation skills.
- project: Qui suis-je? hand in if not already submitted. Keep an electronic version in your files.
- les devoirs:
- Puzzle from Friday. Finish for tomorrow for draw tickets.
- Qui suis-je if not already done. La bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
- les adjectifs: note & practice activities due le 25 fév.
- test: Thurs. Feb. 27
- Journal/blog: follow handout. Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly. Topic suggestions this week: l'hiver, la météo.
- organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écrire.
- Watched Frozen Let it go by Google Translate
- les verbes au présent:
- lesson: les verbes réfléchis: discussion, examples, handout, practice activities
- verb chart - fill in & handout package. Answer keys posted at back of room & les verbes au présent: les clefs de réponses. Due Wed Feb 26 - checked and corrected from answer keys.
- Test Thurs Feb 27.
- assignment "Moi-même": diagnostic/formative written composition. See handout for details.
- Was due Feb 19. Hand in asap if not already submitted.
- les devoirs:
- les verbes réfléchis
- Journal/blog: introduced assignment handout. Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly. Topic suggestions this week: l'hiver, la météo.
- Moi-même -la bonne copie (and all parts) - dû le 19 février.
- les verbes au présent: chart & practice handouts due le 26 fév. Test le 27 fév.
- organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
No comments:
Post a Comment