2014-02-14

le vendredi 14 février 2014

Bonne St. Valentin! 
Course selection option sheets are due Feb. 28, 2014.
FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment écouter.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment écouter.
  • Watched La Vie en Rose par Edith Piaf & La Vie en Rose par Sophie Milman & filled in missing words on handout.
  • la St. Valentin activities - reading, some discussion: Infographie la St. Valentin & 10 textes pour souhaiter la St. Valentin & carte de St.Valentin
  • handout package to review irregular verbs in present tense.  This will be due at the end of next week.  There will be a test the week after that.
  • assignment "Moi-même": diagnostic/formative written composition.  See handout for details.  
    • le brouillon (draft) due Thurs Feb 13.  Students should use computer at home or during lunch or after school in our library to edit & correct i.e. spellcheck of Word, BonPatron WordReference on-line dictionary Linguee on-line dictionary
    • la bonne copie dû le 19 février.  We are booked into the computer lab that day.  We talked about expectations for submission - all work will be submitted, not just good copy.  See blog post Les parties d'une composition or posters on wall of classroom for details.
  • Watched DVD Heure Limite 3
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine unless need to get caught up.
      • Moi-même - le brouillon- dû le 13 février
        • Bonne copie dû le 19 février
      • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.

    No comments:

    Post a Comment