FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous montrons ce qu'on sait déjà.
le but d'apprentissage (learning goal): Nous montrons ce qu'on sait déjà.
- Speaking activity: Talked about what we did yesterday (Chef à l'école unless absent, then said what did instead of school) & enjoyed more "Langues de Chat".
- Diagnostic test: vocabulary & language structures.
- Started project: Qui suis-je?
- Did model: Qui est votre prof? (handout)
- Went over assignment sheet - requirements, steps & due dates.
- Time to work on idea sheet (chart on back of assignment sheet). Due Tues. Feb. 11.
- computer time in class Feb. 13 & 19.
- les devoirs:
- Work on idea sheet for Qui suis-je. Due Tues. Feb. 11.
- le brouillon (draft) dû le jeudi 13 fév.
- la bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
- organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment se décrire en employant le processus d'écriture.
- Watched Vive le vent & did speaking activity in groups - describe what saw and/or give opinion. Emphasized the importance of speaking entirely in French.
- les verbes réguliers au présent: diagnostic test & review lesson.
- work time: assignment "Moi-même": diagnostic/formative written composition. See handout for details. "le plan" - dû demain: le vendredi 7 février.
- le brouillon dû le 13 février. We are booked into the library with the computers there to work on editing that day.
- la bonne copie dû le 19 février. We are booked into the computer lab that day.
- les devoirs:
- Moi-même - le plan - dû le vendredi 7 février.
- organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
No comments:
Post a Comment