2013-05-22

le mercredi 22 mai 2013

Journal/blogs were due May 17.  Must now be handed in with "late explanation note" - get a copy in class.  See handout or separate blog posting for your class for details.
FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux comprendre Cyrano de Bergerac.
  • Cyrano de Bergerac: presentation Acte IV scènes 1 à 5 &  handouts of résumés, questions, notes and word search.  Quiz will be Thurs. May 23.  Will be able to use handouts for quiz.  Also tomorrow is quiz for Acte III scênes 8 à14.
    • Watched DVD.
  • les devoirs: Cyrano - re-read Acte III scènes 8 à 14 & Acte IV scènes 1 - 5 and do questions. Journal/blog. Think about ideas for adaptation.
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment introduire quelqu'un.
  • Mon monstre: good copy & all parts (visual, brouillon, checklist and rubric, planning and ideas). Follow directions carefully.- due today May 22.
  • écoute: DELF A1 pg.19
  • la compréhension écrite: DEFL A1 pgs. 31 - 34
  • introduced speed dating questions - handout tomorrow, speaking assessment next week.
  • magazines and handout - finding information
  • les devoirs: Mon monstre - bonne copie - due Wed. May 22. Journal/blog - if not already done.  Review numbers or verbs.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment éviter la répétition.
  • les pronoms d'objets 
    • directs - le, la, l', les - lesson + handout, examples, 2 handouts to practice. - checked and corrected.
    • indirects - lui, leur, y, en - quick lesson, handout to practice - due Friday May 24.
  • Notre Dame de Paris - last chance to hand in La comparasion entre le livre et le film de Disney (le diagramme Venn) - today - le 22 mai.
  • Au revoir les enfants:
    • Scènes 19 - 26, 27 - 31 -  résumés - last chance to hand in today.
    • les résumés - brief summary of each scene - point form is fine, one sentence or point per page should be enough.
    • Scènes 32 - 40 - read, questions (handout), résumés - due Fri May 24
  • les devoirs: les pronoms d'objet indirect, Au revoir les enfants, Journal/blog. Any other work not yet completed. 

No comments:

Post a Comment