2013-05-24

le vendredi 24 mai 2013

Journal/blogs were due May 17.  Must now be handed in with "late explanation note" - get a copy in class.  See handout or separate blog posting for your class for details.
FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux comprendre Cyrano de Bergerac.
  • le conditionnel: Quick review lesson - use and formation.  Finish handout given Thurs - checked and corrected - for Monday if not already done.  Answer key posted here and in classroom.
  • Cyrano de Bergerac: discussed answers & corrected quizzes for Acte III scènes 8 à 14 &  & Acte IV scènes 1 à 5 
    • Watched DVD.
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up on work - Cyrano, Journal/blog. 
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des monstres.
  • Mon monstre: good copy & all parts (visual, brouillon, checklist and rubric, planning and ideas). Follow directions carefully.  Was due May 22 - so must now be submitted with late explanation note.  Submit by Mon to allow for better preparation for speed-dating assessment on Wed. May 29.
  • écoute: DELF A1 pg. 20.
  • Watched Monsters Inc.
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up on work - handout DELF Compréhension écrite pgs. 35 - 39 (given May 23),  Mon monstre - bonne copie - was due Wed. May 22. Journal/blog.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux comprendre Au revoir les enfants.
  • les pronoms d'objets directs 
  • Au revoir les enfants:
    • Scènes 32 - 40 -  résumés -  hand in.
    • les résumés - brief summary of each scene - point form is fine, one sentence or point per page should be enough.
    • Scènes 32 - 40 - corrected and discussed questions (handout)
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up on work: les pronoms d'objet handout from May 22, Au revoir les enfants to end of scene 40, Journal/blog. Any other work not yet completed. 

No comments:

Post a Comment