2011-11-28

le lundi 28 novembre 2011

FSF 1P
  • le but d'apprentissage: Comment commander au restaurant.
  • Reviewed foods - j'aime, je n'aime pas, je n'ai pas essayé - in groups, on posters and completed own lists with at least 10 foods in each column.  Optional: les aliments que je veux essayer.  Note was submitted for assessment.
  • Watched BBC French video Ma France - au restaurant B
  • Started working on restaurant dialogues using text pgs. 14 - 16 and reference sheets.
  • les devoirs: finish making note of foods like, don't like & haven't tried.
FSF 1D
  • le but d'apprentissage:  Comment parler des évenements au passé.
  • rechauffement: video and activities BBC French - Ma France - Languages A
  • lesson & note (handout): le passé composé + être & oral practice
  • Mon Monstre: short note - 1st part of assignment (in project section of binder).  Must include a visual (model, drawing etc), a name in French, description (min. 4 adjectives & 2 of those must be personality) and habitat.
  • les devoirs: Review le passé composé + être.
    • Work on monster.
FIF 2D
  • le but d'apprentissage:  Comment présenter une scène d'une pièce.
  • les verbes de la semaine - le subjonctif "ir".  Quiz le 2 déc.
  • les pronoms objets - les cartes.  Test le jeudi 1er décembre.
  • Cyrano: répétition de la scène avec le groupe.  Les présentations sont demain.
  • L'homme sur le fil - gave back notes (marked).  Started work on resumé 200 - 300 mots.  Brouillon dù le vendredi 2 déc.
  • les devoirs:  Cyrano, les verbes, les pronoms objets, l'Homme sur le fil resumé.

No comments:

Post a Comment