2013-02-19

le mardi 19 fevrier 2013

FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au passé.
  • Activité orale: parler de la longue fin de semaine - au passé et des phrases des actions interrompues.
  • re-read "le Chandail" and noted 4 different verbs forms for le passé - l'imparfait, le passé simple, le passé composé & le plus-que-parfait
  • mini-lesson - review of le passé composé
  • checked "Problems" handouts - done & corrected - for those not finished last Friday
  • Les devoirs : re-do note "le passé composé"
FSF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment décrire les gens.
  • Read "L'horoscope chinois".
  • Started assignment "Moi-nifique" - handout, explanation, discussion, work time - brainstorming and brouillon (draft) for #1 & #2 (5 sentences each) and phrase d'introduction.  Remember to double-space your work.
  • les devoirs: "Moi-nifique" brouillon (draft) for #1 & #2 and phrase d'introduction.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire.
  • Corrected and checked chapter 2 questions.
  • Vocabulary jigsaw activity (ch. 1 & 2) - test on those words Thurs. Feb 21.
  • les devoirs: Write a question about a controversial topic that relates to the themes of Notre Dame on an index card.
    • review/study vocabulary for test Feb 21.

No comments:

Post a Comment