2013-09-16

le lundi 16 septembre 2013

Photo day
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écrire et lire. 
  • Looked at weather report/predictions and watched la météo: Québec & les moments forts du Web
  • mini-lesson: le genre des noms - handout
  • Notre-Dame de Paris : introduction - images of cathedral & of Victor Hugo, discussion, read short article about Victor Hugo & answered questions as diagnostic reading activity
  • work time:
    • practice activities - les verbes "er" au présent.  Answers posted at the back of the classroom and in separate blog posting "FIF 1D - les verbes au présent - les réponses".  Check and correct own work.  Due Thurs Sept 19  - will be checked.   Test Fri Sept 20.
    • assignment: Moi-même: more time for editing brouillon with a partner in class if needed.  La bonne copie is due Wed. Sept 18.  Must be double-spaced.  Can be typed or written neatly by hand.  Make a simple cover page (title, name, date, optional: images) and will be handing in all parts (le page à couverture, la bonne copie, le brouillon, la fiche de rédaction, les idées/le plan).
  • les devoirs:  finish article & questions "Victor Hugo" if not already done
    • Moi-même bonne copie due le 18 sept
    • les verbes: practice package due le 19 sept, test le 20 sept
FSF 3U
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écrire et lire. 
  • Looked at weather report/predictions and watched la météo: Québec & les moments forts du Web
  • mini-lesson: le genre des noms - handout
  • Le Bossu de Notre-Dame: introduction - images of cathedral & of Victor Hugo, discussion, read short article about Victor Hugo
  • work time:  assignment: Moi-même: more time for editing brouillon with a partner in class if needed.  La bonne copie is due Wed. Sept 18.  Must be double-spaced.  Can be typed or written neatly by hand.  Make a simple cover page (title, name, date, optional: images) and will be handing in all parts (le page à couverture, la bonne copie, le brouillon, la fiche de rédaction, les idées/le plan).
  • les devoirs:  Moi-même bonne copie

No comments:

Post a Comment