2017-09-18

le lundi 18 septembre 2017

Image result for simple plan and marie-maiLe site du jour: 8 Catchy French Songs You’ve Gotta Download ASAP
FSF 1P  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.

  • la chanson de lundi: Simple Plan & Marie Mai - Jet Lag Simple Plan & Marie-Mai - Jet Lag lyrics Listen and complete missing words using document from the HUB module "les chansons".
  • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". Worked on planning first slide today. See also the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
    • Due date Sept 20. There will be more class time to work. 
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
FSF 2D   
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des nous-mêmes.
  • la chanson de lundi: Simple Plan & Marie Mai - Jet Lag Simple Plan & Marie-Mai - Jet Lag lyrics Listen and complete missing words using document from the HUB module "les chansons".
  • oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". See also the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
    • Due date is Sept 20. There will be more class time to work. 
  • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

No comments:

Post a Comment