2018-09-13

le jeudi 13 septembre 2018

FSF 1P  
 le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.
    Image result for anne hathaway and jimmy fallon
  • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". Worked on planning and making first slide - see board note. See also the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
    • Record 1st slide - basic introduction. 
    • Due date Sept 18. There will be more class time to work. 
  • Bingo 1-50 - template in the HUB module "vocabulaire et expressions" submodule "les numéros". Copy to Notability or paper and prepare own card. 
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Duolingo
      • Numbers 0 -100 - pre-test (listening) Fri. Sept. 14, test Wed. Sept. 19review numbers in French using Quizlet or other resources on the HUB module "le vocabulaire et les expressions", submodule "les numéros". 
    FSF 2D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.
    • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". Worked on planning today.Record first slide - the cover page. See also the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
      • Recording. 
      • Due date Sept 18. There will be more class time to work.
    • Bingo 51-100 - template in the HUB module "vocabulaire et expressions" submodule "les numéros". Copy to Notability and prepare own card. 
    • Number game - cards: J'ai...  Qui a...?
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Duolingo
      • Numbers 0 -10,000 - pre-test (listening) Fri. Sept. 14, test Wed. Sept. 19 -review numbers in French using Quizlet or other resources on the HUB module "le vocabulaire et les expressions", submodule "les numéros"

    No comments:

    Post a Comment