2018-09-11

le mardi 11 septembre 2018

FSF 1P  
 le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.
    Image result for moi
  • game: Dix, Vingt ...
  • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". Brainstorming and planning - see board note and handout. See also the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
    • Due date Sept 18. There will be more class time to work. 
  • Bingo 1-50 - find template in the HUB module "vocabulaire et expressions" submodule "les numéros". Prepare own card on paper. 
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
FSF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.
  • game: Dix, Vingt ...
  • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". Worked on planning today. Make first slide - the cover page. See also the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
    • Due date Sept 18. There will be more class time to work.
  • Bingo 51-100 - find template in the HUB module "vocabulaire et expressions" submodule "les numéros". Copy to Notability and prepare own card. 
  • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

No comments:

Post a Comment