2018-09-18

le mardi 18 septembre 2018

Le site du jour: Tu dois voir Marie-Mai danser dans son nouveau clip
Image result for septembre
FSF 1P  
 le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.
  • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". See board note and the HUB module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
    • Record at least 3 slides - basic introduction and 2 others. 
    • Due date Sept 20. There will be more class time to work. 
  • Bingo 51-100 - template in the HUB module "vocabulaire et expressions" submodule "les numéros". 
  • jeu - les cartes "J'ai... Qui a...?" 
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Duolingo
      • Numbers 0 -100 - test Wed. Sept. 19 - review numbers in French using Quizlet or other resources on the HUB module "le vocabulaire et les expressions", submodule "les numéros". 
    FSF 2D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.
    • Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". See the module called "le vocabulaire et les expressions" for helpful phrases. 
      • Recording, checking, export to Google Drive as a video, submit to Dropbox.
      • Due date today Sept 18. 
    • les numéros: practice for test tomorrow: see HUB module "vocabulaire et expressions" submodule "les numéros".
    • optional: LyricsTraining: Stromae - Alors on danse Click on "Choice mode" not "Write".
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Duolingo
      • Numbers 0 -10,000 -  test Wed. Sept. 19 -review numbers in French using Quizlet or other resources on the HUB module "le vocabulaire et les expressions", submodule "les numéros"

    No comments:

    Post a Comment