2018-12-03

le lundi 3 décembre 2018

Note: The Office 365 email to "Protect your account" is a fake. Do NOT select the button to fill in any personal information.
Image result for decembreLe site du jour: David Hallyday, Ma dernière lettre & David Hallyday- Comme avant - paroles puis - LyricsTraining: Ma Dernière Lettre David Hallyday ou LyricsTraining: David Hallyday, Comme avant
FSF 1P 
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler de la vie quotidienne.
  • On pratique : HUB module “Ma journée typique” document “Une lettre” Fill in the blank letter. https://www.languagesonline.org.uk/French/ET2/U3/Daily_Routine/Index.htm
  • On écrit : HUB module “Ma journée typique” document “Ma journée typique chart,” complete a scheduling chart using the new vocabulary.
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Duolingo, LyricsTraining
    • Ma famille - paragraph - due Nov.9 - Dropbox, blogue - also - conversation. Details: HUB module "le vocabulaire et les expressions" submodule "la famille"
    • Mon blogue: Mes buts pour la 2e partie du semestre. Publish in HWDSB Commons blog and also submit it to Dropbox. Due Fri. Nov.23. 
FSF 2D le but d'apprentissage (learning goal): Nous faisons un débat et nous écrivons un reportage.
  • Un débat: Practice time - 5 - 10 minutes to prepare, then present what have so far. See the HUB module "le débat" for documents. 
  • les verbes au passé:  Review and practice. 
      • HUB module "la grammaire" submodule "le passé" unit "le passé composé et l'imparfait". Download the PDF document "Imparfait ou passé composé - written practice" to Notability. We will do this together. 
    • Un reportage
      • la rédaction:  un article de 12 - 20 phrases. the HUB module "Le reportage". Dropbox. 
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

    No comments:

    Post a Comment