2019-02-21

le jeudi 21 février 2019

Le site du jour:  Alain le Lait - les numéros 1 - 100
Image result for alain le lait numbersFSF 1P       
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes. 
  • les chiffres 0 à 100: in the HUB module "le vocabulaire et les expressions" submodule "les numéros" - Quizlet Live 
  • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
    • Use chart "Qui suis-je?" from Notability and reference sheets in the HUB module "Vocabulaire et expressions" to help. 
    • Storyboard or Mind Mapping (Mindomo) to plan. Use the app "Explain Everything" on your iPad. 
    • Due date: Fri. Feb. 22 to Dropbox. 
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
        • Practice numbers 0 - 100 - use resources in the HUB. Pre-test Fri Feb 22. Test Tues Feb 27.
        • LyricsTraining
        • Je me présente - due le 22 février
      FSF 3U/4U    
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.  
      FSF 1D 
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes. 
      • les chiffres 0 à 100: in the HUB module "le vocabulaire et les expressions" submodule "les numéros" Quizlet Live
      • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
        • Record first slide - nom, âge, école & année, où né, où habite
        • Use chart "Qui suis-je?" from Notability and reference sheets in the HUB module "Vocabulaire et expressions" to help. 
        • Storyboard - how to plan. Use the app "Explain Everything" on your iPad. 
        • Due date: Fri. Feb. 22 to Dropbox. 
      • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
          • Practice numbers 0 - 100 - use resources in the HUB. Pre-test Fri Feb 22. Test Tues Feb 27.
          • LyricsTraining
          • Je me présente - due le 22 février

        No comments:

        Post a Comment