2019-02-28

le jeudi 28 février 2019

Option sheets due to Career Cruising on or before March 1st, 2019. Need help? Book an appointment with your guidance counsellor. 
Le site du jour:  auto-évaluation - Learning skills and work habits - see own class section for link.
Image result for apprentissage
FSF 1P      
le but d'apprentissage (learning goal): Nous écrivons de nous-mêmes. 
  • On écrit: Mon blogue. In HWDSB Commons.  Details in the HUB module "Mon blogue".
    • Mon introduction: Finish checking and revising paragraph of 12 - 15 sentences, using Bon Patron.  
    • Dû: le jeudi 28 février - Dropbox and published on your own blog. 
        • Can customize your blog site - profile photo or create an avatar, choose your theme.
      • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
          • Mon introduction (blogue) - Bonne copie dû aujourd'hui. 
          • LyricsTraining, Duolingo
          • Je me présente - overdue le 22 février. Details in the HUB module "Course Introduction"
        FSF 3U/4U    
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment faire le DELF.  
          Image result for apprentissage
        • DELF - Sujet d'examen: In the HUB module "DELF preparation". Continue working on one of the exams (A2 or B1) to complete on your own or with a partner. Today we will work on the reading "Compréhension des écrits" together.
        • Choose speech topic and get resources. 
        • Letter to the editor re: iPads. 
        • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
          • Je me présente - overdue le 22 février. Details in the HUB module "Course Introduction"
          • LyricsTraining, Duolingo
        FSF 1D 
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous écrivons de nous-mêmes. 
        • Les habiletés d'apprentissage et les habitudes de travail 1D 
        • On écrit: Mon blogue. In HWDSB Commons.  Details in the HUB module "Mon blogue".
          • Mon introduction: Finish checking and revising paragraph of 12 - 15 sentences, using Bon Patron.  
          • Dû: le jeudi 28 février - Dropbox and published on your own blog. 
            • Can customize your blog site - profile photo or create an avatar, choose your theme.
                  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
                      • Mon introduction (blogue) - Bonne copie dû aujourd'hui. 
                      • LyricsTraining, Duolingo
                      • Je me présente - overdue le 22 février. Details in the HUB module "Course Introduction"

                    No comments:

                    Post a Comment