2019-02-20

le mercredi 20 février 2019

Le site du jour:  Google Translate Songs: Fresh Prince: Google Translated & "Let It Go" from Frozen according to Google Translate (PARODY)
Image result for fresh prince of bel airFSF 1P       
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes. 
  • 10:55 Learning Commons for IPP
  • les chiffres 0 à 100: in the HUB module "le vocabulaire et les expressions" submodule "les numéros" - Quizlet - time to practice 
  • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
    • Record first slide - nom, âge, école & année, où né, où habite
    • Record 2nd last (les buts) and last slide (la fin) - see examples on board.
    • Use chart "Qui suis-je?" from Notability and reference sheets in the HUB module "Vocabulaire et expressions" to help. 
    • Storyboard or Mind Mapping (Mindomo) to plan. Use the app "Explain Everything" on your iPad. 
    • Due date: Fri. Feb. 22 to Dropbox. 
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
        • Practice numbers 0 - 100 - use resources in the HUB. Pre-test Fri Feb 23. Test Tues Feb 27.
        • LyricsTraining
        • Je me présente - due le 22 février
      FSF 3U/4U    
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes.  
      • DELF presentation  &  Google FOLDER Student information and registration 
      • 2:25 Learning Commons for IPP - gr 11 only
      • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale".  Use the app "Explain Everything" on your iPad. Time: 2:30 - 3 minutes long. Good quality sentences, varied vocabulary, conversational tone. 
        • Record first slide - nom, âge, école & année, où né, où habite
        • Record 2nd last (les buts) and last slide (la fin) - see examples on board.
        • Due date: Fri. Feb. 22 to Dropbox. 
      • Letter to the editor re: iPads. 
      • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
          • Image result for malinda kathleen reese
          • Je me présente - due le 22 février
          • LyricsTraining
        FSF 1D 
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de nous-mêmes. 
        • les chiffres 0 à 100: in the HUB module "le vocabulaire et les expressions" submodule "les numéros" Quizlet - time to practice
        • Je me présente: Introduction - details in the HUB module "Course Introduction" assignment "Je me présente - l'introduction orale". 
          • Record first slide - nom, âge, école & année, où né, où habite
          • Record 2nd last (les buts) and last slide (la fin) - see examples on board.
          • Use chart "Qui suis-je?" from Notability and reference sheets in the HUB module "Vocabulaire et expressions" to help. 
          • Storyboard - how to plan. Use the app "Explain Everything" on your iPad. 
          • Due date: Fri. Feb. 22 to Dropbox. 
        • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
            • Practice numbers 0 - 100 - use resources in the HUB. Pre-test Fri Feb 23. Test Tues Feb 27.
            • LyricsTraining
            • Je me présente - due le 22 février

          No comments:

          Post a Comment