2010-10-28

le jeudi 27 octobre 2010

Football game buy-in for game vs. Highland next Thurs. Nov. 4 @ 1pm.  Cost: $3 to cover the busses.  Bring signed permission form to ticket tables Mon.Nov.1 - Wed.Nov. 3 in the cafeteria and front foyer at lunch and after school to buy your ticket.  Other details posted in classroom.

FSF 2D
  • Le but d'apprentissage: Comment dire une histoire au passé.
  • journal/blog: Quelque chose qui s'est passé cette semaine.
  • Continued with presentations.  Excellent presentations and attentive audience who gained listening comprehension skills.
  • Devoirs: anything not yet done on handout work.
FSF 1D
  • Le but d'apprentissage: Comment parler de moi-même.
  • journal/blog: Les qualités que j'admire.
  • Work period - computer lab or classroom - la tâche finale: Moi-même.  Must include a title, the 2 paragraphs (Ma Description & Ma Journée) and 2 extras (minimum) (i.e. mes amis, mon nom, les choses que j'aime, an ad for a product or service you do, etc...)  The 2 extras will depend on your format that you choose.  Choices include: Livre de Visage (FaceBook), Ma Page Web, PowerPoint, scrapbook page (electronic or paper), booklet, poster, etc, etc. - be creative.  Ask teacher if not sure what to do.  Due date: tentative Nov.5.
  • Devoirs: Spend 1/2 hour on your project.
FSF 1P
  • Le but d'apprentissage: Comment décrire les gens.
  • Reviewed and practised les adjectifs réguliers (livre 23 - 24, cahier 22 - 24), made reference sheet and did quiz.
  • Devoirs: fiche #20.

No comments:

Post a Comment