2018-10-16

le mardi 16 octobre 2018

Le site du jour: World Music Radio: AccuRadio
Image result for accuradioFSF 1P  
 le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons au sujet de l'intelligence multiple.
  • les intelligences multiples:  Assignment - complete and submit paragraph to Dropbox and publish in your blogue if not already done. See sample posters for possible format. Use checklist to ensure you are done, then submit completed checklist to Dropbox.  
    • Work on the collage, and, when done, add that to your blog post and submit that to Dropbox also. 
    • Submit your completed checklist to Dropbox (so, 3 documents to Dropbox in total). 
    • See the HUB module "Mon blogue" - submodule "les intelligences multiples".  
  • if time, or if need a change of pace: 
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Duolingo, LyricsTraining
    • overdue Sept.20: Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  
    • overdue: Mon blogue: In the HUB module "Mon blogue" - first article "Mon Introduction".
      FSF 2D 
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des activités au passé.
      • On lit: "Apple, Inc." - corrected together
      • les verbes au présent: réguliers, être, avoir, faire, aller - Discussion, board notes, own notes, examples. 
        • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

        No comments:

        Post a Comment