2018-10-09

le mardi 9 octobre 2018

Le site du jour: Yelle - A Cause Des Garcons & LyricsTraining: Yelle: Ici et maintenant or LyricsTraining: Yelle - Interpassion
Image result for thanksgivingFSF 1P  
 le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons au sujet de l'intelligence multiple.
  • les intelligences multiples:  Questionnaire, scoresheet & assignment. See the HUB module "Mon blogue" - submodule "les intelligences multiples".  Do the questionnaire (use scoresheet) then start writing next blog post (assignment). 
  • if time, or if need a change of pace: Quizlet: la famille Practice. You will be doing a project on Ma famille later in the course.  
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Duolingo
    • LyricsTraining
    • overdue Sept.20: Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  
    • due: Mon blogue: In the HUB module "Mon blogue" - first article "Mon Introduction".
      FSF 2D
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des activités au passé.
      • l'imparfait: HUB module "la grammaire"-  submodule "le passé" - folder - "l'imparfait"
        • review - use and formation - discussion, examples, board, practice together. Finish - HUB document - "l'imparfait-la formation". 
        • Writing a description in the past. Discuss possible topics. Generate ideas and verbs together. 
        • use resources such as the blackboard note and links from the HUB to make your own note. 
      • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

      No comments:

      Post a Comment