2018-10-03

le mercredi 3 octobre 2018

Image result for haiti
FSF 1P  
 le but d'apprentissage (learning goal): Nous écrivons de nous-mêmes.
  • les numéros: jeu - les cartes "J'ai...  Qui a...?"
  • FLEvideo A1: La famille  Create an account. Do together. Submit your results to Code de professeur: Ms.K-J   then do FLEvideo A1: Se présenter on your own. Submit results. You may redo it several times and submit your best score. 
  • Mon blogue: In the HUB module "Mon blogue" - first article "Mon Introduction". Use resource sheets in the HUB and your notes for "Je me présente" to write first article in your own blog on HWDSB Commons. Publish today - last class day to work. 
  • if time, or if need a change of pace: Quizlet: la famille Practice. You will be doing a project on Ma famille later in the course.  
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Duolingo
    • LyricsTraining
    • overdue Sept.20: Oral assessment activity "Je me présente/ Mon Introduction/ Parler de moi-même".  Assignment details are posted in The Hub in the module "Course Introduction". 
      FSF 2D
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous écrivons avec les phrases plus complexes.
      •  Quizlet: French: Transition Words - Quizlet Live
      • On parle: Drawing and describing. From the HUB module "le vocabulaire et les expressions", download the documents "les formes" and "les prépositions" to Notability then draw a shape. Don't show your partner! Describe your image to your partner as they draw. They may ask questions. Compare your images. Switch. 
      • Mon blogue: in HWDSB Commons - first article "Mon introduction".
        • form your "reseau d'amis" - your group of 2-4 students to follow and read each other's blog posts and make comments.  
      • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras

      No comments:

      Post a Comment