2019-05-02

le jeudi 2 mai 2019

Le site du jour: É04: Montréal, un immense terrain de jeu | L'appel à lâcher prise | QuébecOriginal or
Découvrez le Mont-Sainte-Anne - vu d'un drone or
Vidéo officielle Mont-Sainte-Anne et Stoneham / Official video
Image result for montrealFSF 1P     
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des formulaires
  • Au travail: HUB module - document "Remplir un formulaire" in Notability. We are doing pg.51 together. Assessment tomorrow.
  • On écoute: from Notability, Hachette A1 je me prépare, doing act. 28, 29 & 30 today. Assessed. (See HUB module "Listening" if need document.)
  • Mon blogue: 5e article "Mes buts pour la 2e partie du semestre". See HUB module "Mon blogue" for details.
    • Edit brouillon (draft) using BonPatron. Publish good copy on your own blog in HWDSB Commons. 
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Mon blogue - 4 posts done. See poster at back of classroom for a summary.
    • LyricsTraining, Duolingo, etc.
FSF 3U/4U    
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de notre progrès.  
  • On écoute: HUB module "les activites d'ecoute" download to Notability
    • "DELF A2 Hachette Comprehension Orale". We are doing "Je m'entraine" act. 8 - 11 together. 
    • "DELF B1 Hachette Comprehension Orale". We are doing "Je m'entraine" act. 5 - 7 together. 
  • On lit: HUB module "Reading: la lecture" download to Notability. Answers (réponses) are also posted in the HUB as a Google Drive link. 
    • Hachette A2 CE "Je m'entraine". Doing Act.3 & 4. 
    • Hachette B1 CE "Je me prepare". Doing act.3, 4 & 5.
  • On lit et on écrit: Les lettres aux correspondants. Should have good copy ready for tomorrow. 
    • Mon blogue: Ce que j'ai appris en terme 1et mes buts pour terme 2. 
      • Write draft. (Leave to next week.)
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    FSF 1D 
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des formulaires.
    • Au travail: HUB module - document "Remplir un formulaire" in Notability. We are doing pg.51 together. Assessment in class tomorrow.
    • On écoute: from Notability, Hachette A2 je me prépare, doing act. 23 - 24 today. Assessed. (See HUB module "Listening" if need document.)
    • Mon blogue: 5e article "Mes buts pour la 2e partie du semestre". See HUB module "Mon blogue" for details.
      • Finish brouillon (draft), edit (BonPatron), read with partner, publish.
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Mon blogue - See poster at back of classroom for details.  
      • LyricsTraining, Duolingo, etc.

    No comments:

    Post a Comment