2019-05-03

le vendredi 3 mai 2019

Image result for mountainsFSF 1P     
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des formulaires
  • Au travail: HUB module - document "Remplir un formulaire -Assessment" Download to Notability. Follow directions in HUB - do 2 of the 4 forms, then submit to Dropbox.
  • Mon blogue: 5e article "Mes buts pour la 2e partie du semestre". See HUB module "Mon blogue" for details.
    • Edit brouillon (draft) using BonPatron. Publish good copy on your own blog in HWDSB Commons. 
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
    • Mon blogue - 5 posts done. See poster at back of classroom for a summary.
    • LyricsTraining, Duolingo, etc.
FSF 3U/4U    
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de notre progrès.  
  • On écoute: HUB module "DELF preparation" submodule "DELF Hachette Sujet d'examen 2". Download both A2 and B1to Notability. We will do "Comprehension Orale" together.  
  • On lit et on écrit: Les lettres aux correspondants. Should have good copy ready for today. Submit to Dropbox. 
  • On lit, on écrit et on parle: Choose the A2 or B1 "Sujet d'examen 2. Work on it on Monday. Answers are included. Work together or on own. 
      • Mon blogue: Ce que j'ai appris en terme 1et mes buts pour terme 2. 
        • Write draft. (Leave to next week.)
      • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
      FSF 1D 
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des formulaires.
      • Au travail: HUB module - document "Remplir un formulaire -Assessment" Download to Notability. Follow directions in HUB - do 2 of the 4 forms, then submit to Dropbox.
      • Mon blogue: 5e article "Mes buts pour la 2e partie du semestre". See HUB module "Mon blogue" for details.
        • Edit brouillon (draft) using BonPatron and read with a friend. Publish good copy on your own blog in HWDSB Commons. 
      • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
        • Mon blogue - 5 posts done. See poster at back of classroom for details.  
        • LyricsTraining, Duolingo, etc.

      No comments:

      Post a Comment