2010-11-25

le jeudi 25 novembre 2010

FSF 1D
  • Le but d'apprentissage: Comment dire les actions au passé.
  • journal/blog: 5 choses/actions que j'ai fait au passé.
  • Took up cahier pgs. 194-5 ex. C, D & E.
  • Watched passé composé movie about Mrs.Vandertramp, le véterinaire et son hamster to review passé composé + être.
  • Class time to study/practise passé composé + être with many different activities.
  • Self-assessment/reflection: How well did I use class time to practise for the test?
  • Devoirs:
    • Study for test tomorrow: le passé composé + être.
    • Moi-même project: Due le 30 nov.
FSF 2D
  • le but d'apprentissage: Comment utiliser plus de bons mots.
  • journal/blog: Je suis allé/allée à/au/en/aux + 5 endroits (places).
  • Continued to work on activities in handout given yesterday (posted in First Class conference).
  • Peer-edited brouillon: Mon Personnage Favori (handout).
  • Devoirs: 20-30 min French.  Test tomorrow: les prépositions et les noms géographiques.
FSF 1P
  • le but d'apprentissage: Comment décrire une ville.
  • Watched videoclip from website BBC French - Ma France, Directions video C then did interactive "pétanque" activity.
  • cahier pg. 49 - Filled in information to organize an activity with someone.
  • cahier pg. 50.  Listened to conversation.
  • Worked on sketch of Ma Ville/Station de Vacances idéale.  Due tomorrow.  Include: title, name of town/resort, 10 buildings/places (minimum) - labelled, streets (with names).
  • Devoirs: Complete sketch of Ma Ville.

No comments:

Post a Comment