2018-06-07

le jeudi 7 juin 2018

Le site du jour: Téléfrancais! - Episode 6 & Learn French in Jonquière: A Unique Experience
FSF 3U
Related image
le but d'apprentissage: Nous écoutons, parlons, lisons et écrivons .
  • On écoute: Hachette A2 Je m'entraîne pg.24-25 act.16-18. Assessed
  • la grammaire - review le pronom "y" Podcast français facile - le pronom y 
    • the HUB module "la grammaire" submodule "les pronoms"
  • l'examen oral:  Brainstorm preparation. See the HUB module "l'examen".
  • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Mon blogue - Mes buts pour finir le semestre - 2 versions in one post and recording.
      • On lit: Hachette A2 p.39-40 act.18-22 pour le 5 juin.
      • l'examen
        • l'écoute - le jeudi 14 juin, en classe
        • l'oral - le vendredi 15 juin, en classe
        • la lecture et l'écrit - le jeudi 21 juin, 9h00, salle 225
    ENG 1L
    Learning goal: We are reacting to ideas in a poem and learning about English language structures.
    • The Hardest Language To Spell
    • Let It Go - Behind The Mic Multi-Language Version (from "Frozen")
    • "All I Really Need to Know I Learned in Kindergarten" Article is in the HUB module "Literacy Power Book".  Continue with creating a spoof and presenting it creatively. i.e. Pixton, Canva, iMovie Trailer...
    • The Giver: 
      • Assignment: Creating a Perfect World paragraphs. 
        • See the HUB module for details
        • Comparison of the novel and the film: Venn Diagram. Details in the HUB. 
        • 2nd blog post - The Giver: novel or film?
      • Homework: Flipboard  
            FSF 1D
            le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons et écrivons des vacances au passé.
            • On écoute: DELF A1 Hachette CO Je m'entraîne p.25-26, act.25-26.
            • l'examen oral: Mindmapping. See the HUB module "l'examen". 
            • le passé composé 
            • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
              • Mon blogue - Publish - Mes vacances favoris 
              • l'invitation - conversation 
                • Duolingo or Quizlet
                • l'examen
                  • l'écoute - le jeudi 14 juin, en class
                  • l'oral - dù (Dropbox) le vendredi 15 juin
                  • la lecture et l'écrit - le mardi 26 juin, 9h00, salle 225

              No comments:

              Post a Comment